De gehakt molen in de Wijk draaide weer overuren.

De doelpuntenregen begon direct in de eerste minuut met afstandschoten van Marloes en Sofie. De tegenstanders waren echter niet in de Wijk gekomen om het Roreko makkelijk te maken en bleven tot de 5-3 nog een beetje bij (2x Frank en Sofie). Vanaf hier neemt Roreko afstand en is niet meer te stoppen. Door middel van doorloopballen, kleine kansjes en afstandschoten is de stand na 15 minuten spelen 10-3. Korwi weet nu 1 doelpunt te maken. Hierna is het weer Roreko die de korf nog 10 keer weet te vinden. Vooral Marloes was oppermachtig in de eerste helft met 6 doelpunten. Pauzestand 20-5, de hoogste pauzestand in hele lange tijd.

Voor Roreko is het belangrijk om de tweede helft niet te verslappen en door te gaan zoals het de eerste helft speelde. Eenmaal uit de kleedkamers was het duidelijk dat Korwi niet de moed in de schoenen liet zakken en probeerde er nog een mooie wedstrijd van te maken. Het wat echter Roreko die na 3 minuten de korf weer weet te vinden. Door doelpunten van Marloes en 2x Susan is er een tussenstand van 23 -5 . Korwi begint nu mee te scoren op ongeveer elke 2 doelpunten van Roreko maakt Korwi er 1. Dit zorgt voor een tussenstand van 29-11 na 16 minuten spelen. Hierna duurt het een kleine 6 minuten voor er weer gescoord wordt maar Roreko pakt dit dalletje goed op en zet het vizier weer wat scherp zowel aanvallend als verdedigend. In het laatste kwartier scoort Korwi nog 3x en Roreko nog 8x. In de tweede helft was het Susan die 6x de korf weet te vinden. Het was echter het snelle samenspel van beide vakken en het scherpe verdedigen van alle spelers wat heeft geleid tot de eindstand van 37-14.

Aanval
Jasper Ploeg