Roreko doet zijn plicht

Binnen 30 seconden opende Marloes de wedstrijd met een doorloopbal. Daarna scoorde Marloes wederom, ditmaal uit een afstandschot. Vanaf het begin was het duidelijk dat het andere vak wat meer moeite had met scoren. Het duurde ongeveer vijf minuten voordat Chris een afstandschot maakte. Direct daarna maakte Wez Warber zijn eerste doelpunt uit vrije bal (3-1). Dit zou hun enige doelpunt zijn in de eerste 20 minuten van de wedstrijd. Dit kwam onder andere door het super scherp verdedigen van Roreko.

Het eerste aanvalsvak bleef scherp en noteerde binnen drie minuten twee doelpunten op het scorebord (afstandschoten Marloes en Peter, 5-1). Het tweede aanvalsvak nam dit moeiteloos over met afstandschoten van Susan en Chris (7-1). Marloes was scherp en scoorde binnen 1 minuut wederom een afstandschot (8-1). Een voorbeeld van het scherpe verdedigen was een knaller van een blok van Frank. Vanaf de 20e minuut weet Wez Warber de korf meer te vinden (8-2 en 8-3). Roreko zakte op dit moment aanvallend in. Er werden genoeg kansen gecreëerd, maar niet afgemaakt. In de laatste 10 minuten weet Roreko nog maar drie keer de korf te vinden (afstandschoten van Frank, Marloes en een strafworp van Jasper, verdiend door Marloes, 11-3).

- Pauze -

Na de pauze had Roreko weer een flitsende start. Binnen vijf minuten 4 doelpunten, waaronder een afstandschot van Sofie, kleine kans van Susan en een afstandschot en doorloopbal van Marloes (15-3). Nu duurde het toch zeker 10 minuten voordat Roreko de korf weer vond (een door Sofie verdiende strafworp, afgemaakt door Frank). Wez Warber vond ook nog 1 keer de korf (16-4). Wez Warber kreeg opeens een flinke opleving en scoorde binnen 1 minuut twee afstandschoten (16-6). In het laatste kwartier scoort Roreko nog maar twee keer (kleine kans van Frank en een afstandschot van Susan).

Eindstand 18-6.

Volgende week hebben de belangrijkste pot, de kampioenswedstrijd. We nemen het scherpe verdedigen vanuit de eerste helft mee en gaan aanvallend de puntjes op de i zetten.

Aanval:
Jasper
Leonie
Marloes

Verdediging:
Frank
Chris
Susan
Sofie

Doelpuntenmakers:
Marloes 7x
Susan 3x