Roreko 1 - DIO 1

Wissels:

Mandey

Jasper

Door de afwezigheid van Norbert was Henk Huising coach. Henk heeft ervoor gekozen om de dames allemaal 10 minuten aan de kant te zetten en zo, al doordraaiend, iedereen evenveel speeltijd te geven. Alleen Mandey stond de laatste 10 minuten van de 1e en de laatste 10 minuten van de 2e helft aan de kant. Bij de heren kwam Jasper er na 20 minuten in voor Gert en de laatste 20 minuten nam Gert de plek in voor chris, die direct de plek van Peter innam.

Roreko begon rustig aan de wedstrijd en stond verdedigend direct goed. Dit gaf de eerste aanval voldoende tijd om 2 doelpunten te maken. Tip-in en strafworp Gert (verdiend door Mandey). Direct na de vakwissel scoorde dio 2-1. Pas in de 12e minuut weet roreko weer de korf te vinden, dit in vorm van een strafworp gemaakt door Frank en verdiend door Chris. Nu komt Dio meer in hun spel en scoren in 4 minuten 3 doelpunten 3-4. Door afstandschoten van Frank en Marloes is de voorsprong weer voor Roreko. Na 1 tegendoelpunt en 2 afstandschoten van Chris en Susan is de stand na 25 minuten spelen 7-5. De laatste 5 minuten van de 1e helft waren voor Dio, pauze 7-7.

Na de pauze was het Roreko die de voorsprong nam door middel van een vrije bal van Iris. Helaas heeft Dio hier een antwoord op 8-8. De volgende 5 minuten zijn de minuten van Jasper, die maakt een zelfverdiende strafworp en een klein kansje netjes af waardoor Roreko nu een voorsprong van 2 doelpunten heeft. Helaas kan Roreko dit niet volhouden en laat 3 doelpunten op en rij tegen waardoor Dio de voorsprong weer overneemt 10-11. Wederom weet Roreko, door een afstandschot van Marloes en een stafworp van Frank verdiend door Mandey de wedstrijd naar zich toe te trekken 12-11. Nu gaat het even gelijk op. 12-12 en 13-13. Met nog 5 minuten op de klok komt Dio op 2 doelpunten voorsprong 13-15 en vanaf de kant hoor je dat het nu is gespeeld. Niks is minder waar. Roreko knokt zich binnen één minuut weer terug naar de 15-15. De spanning is nu te snijden. Beide teams willen winnen maar geen fouten maken. Dio is de eerste die stress bestendig lijkt en schiet een ver afstandschot erin. Door gebruik te maken van een uitbal in het aanvalsvak gooit Gert een slim balletje op Susan die de kleine kans er rustig in schiet en wederom de stand gelijk trekt. Met nog 1 minuut op de klok gooit Leonie er een afstandschot erin. Dio laat zich hiermee niet op de kast jagen en scoort een mooie omdraaibal. (17-17). Frank en Susan creëren in de laatste seconden nog een mooie kans die helaas gemist wordt waardoor de eindstand een verdiende 17-17 is.

Overig nieuws »