Pallas 1 - Roreko 1

Roreko reisde afgelopen zaterdag met een gereserveerd verwachtingspatroon naar Leeuwarden voor een uitwedstrijd tegen lijstaanvoerder Pallas. Om uiteenlopende redenen waren Leonie, Meerthe, Jasper en Nico afwezig. Pogingen om deze wedstrijd te verzetten naar een ander tijdstip liepen op niks uit. Met Mandey en Peter had Roreko desondanks waardige vervangers achter de hand. Coach Henk Huising stuurde Iris, Marloes, Gert en Peter de eerste aanval in en verwees Mandey, Susan, Chris en Frank naar de eerste verdediging.

Ondanks de lastige weersomstandigheden leverden de eerste twee aanvallen van de wedstrijd een doelpunt op: 1-1. Hierna nam Pallas de touwtjes stevig in handen. Aanvallend speelde de thuisploeg met veel scherpte en verdedigend dwong het Roreko tot het nemen van kansen op (te) grote afstand. Zo kon het gebeuren dat beide partijen gingen rusten met een 9-2 tussenstand.

Ook in de tweede helft kwam Roreko op alle fronten tekort. Net als in de eerste helft werd ook in de tweede helft een strafworp gemist. Pallas bevestigde waarom het gezien wordt als de belangrijkste kampioenskandidaat. Roreko poogde de stand wat dragelijker aanzien te geven, maar strandde vijf minuten voor tijd bij 15-6. De laatste minuten was Roreko geknakt en scoorde Pallas nog drie maal: eindstand 18-6.

De komende twee weekenden staan er weer thuiswedstrijden op het programma, beiden op zondag. Met de steun van het eigen publiek zal Roreko de punten in De Wijk moeten houden om te voorkomen dan het in de gevarenzone belandt.

Doelpuntenmakers Roreko:

Gert - 2