Coronaregels per 25 september 2021

De competitie is inmiddels weer begonnen en we heten jullie allen van harte welkom op ons sportpark. Het zal jullie echter niet ontgaan zijn dat er per 25 september een aantal Corona maatregelen van kracht worden welke ook voor ons consequenties hebben.

Tijdens het sporten, in de kleedruimtes, langs de velden en op het terras zijn er geen regels met betrekking tot Corona.

Voor de kantine is dit anders. De kantine valt onder horeca en moet dus ook aan dezelfde regels voldoen. De volledige regels kunnen jullie nalezen via onderstaande links. In het kort komt het er op neer dat jullie een Coronatoegangsbewijs moeten hebben wanneer je in de kantine wilt zitten om een consumptie te nuttigen (vanaf 13 jaar en ouder). Afhalen en buiten opeten/drinken mag zonder toegangsbewijs.

Hoe gaat dit er in de praktijk uitzien bij Roreko:
- Voor afhalen tijdens wedstrijddagen gebruiken we de ingang vanaf het terras. Je kunt hier naar binnen en je bestelling doen en weer naar buiten.
- Indien je binnen wilt zitten kom je via de hoofdingang de kantine binnen. De bar vrijwilliger zal vragen of zij/hij je QR-code mag scannen en eventueel naar je ID bewijs vragen. Bij akkoord mag u gebruik maken van de kantine.
- Deze beide delen zijn van elkaar gescheiden door middel van een schuifwand.
- Onze toiletten bevinden zich buiten het kantine gedeelte, dus hiervoor hoef je geen toegangsbewijs te hebben.
- Tijdens trainingen zal één van de aanwezige bestuursleden je vragen om de QR-code te scannen, indien je in de kantine wilt zitten.

Wij gaan er vanuit dat jullie hier zonder problemen aan mee zullen werken. Denk eraan, de barmedewerkers en bestuursleden zijn vrijwilligers van de vereniging.

Voor het uitvoeren van de kantinedienst of het uitvoeren van andere vrijwilligers taken geldt GEEN coronatoegangsbewijs plicht (alleen voor klandizie van de kantine, die binnen wil zitten). Dus je kunt altijd je vrijwilligers taak uitvoeren. Mocht je hier andere bezwaren tegen hebben, dan graag contact opnemen met Jasper Ploeg.

Link NOC NSF
Link Rijksoverheid

Mocht je vragen hebben over de Corona regels kun je contact opnemen met:
Jasper Ploeg, voorzitter (tel.: 06-19538149)

Overig nieuws »