Roreko wint lastige uitwedstrijd van WIK(E)

WIK(E) – ROREKO
8-12 (1-6)

de Wijk – Roreko moest zaterdagmiddag onder ideale weersomstandigheden aantreden in Enschede tegen WIK, de nummer 3 van de ranglijst. Inzet van deze wedstrijd was het behouden van de koppositie. Net als een week geleden nam Christiaan Dijkstra de plek in van de afwezige Frank Donker (werk).
Beide ploegen hadden in het begin moeite met het opzetten van goede aanvallen en het creëren van kansen. Halverwege de eerste helft gaf het scorebord ook nog maar een 1-1 stand aan. Daarna nam Roreko door schoten van afstand het heft in handen en leidde het bij rust met 1-6.
Na rust nam Susan Hindriks de plaats in van Elianne de Boer. Ondanks goede bedoelingen waren beide ploegen niet in staat in de tweede helft een boeiend schouwspel op de mat te leggen. Doordat fysieke overtredingen door de zwak leidende scheidsrechter nauwelijks werden afgefloten namen de irritaties binnen de lijnen toe. Tot drie maal toe kon WIK terug komen tot op drie punten: 3-6, 7-10 en 8-11. Roreko scoorde echter telkens op de juiste momenten mee, waardoor de overwinning uiteindelijk niet meer in gevaar kwam. Mede door haar sterke dameskwartet, zowel scorend als verdedigend, won Roreko met 8-12.
Doelpuntenmakers Roreko: Jasper Ploeg, Liane van Elp, Jeske Reuvers, Rianne Lankhorst, Susan Hindriks (allen tweemaal), Jeroen Huls en Elianne de Boer.