Roreko 1 - GZ/ ARA Borne 1

De Wijk – Roreko start fris en fanatiek aan de thuiswedstrijd, er valt niets te verliezen alleen wat te winnen. Frank Donker (terug van buitenlandse stage) start in de basis voor de geblesseerde Christiaan Dijkstra (enkelblessure).

Roreko gaat vliegend van start met een afstandschot door Jan Bult in de 1e minuut. GZ antwoord meteen door middel van een strafworp. In de 19e minuut trekt Roreko de stand gelijk naar 6-6.

Dit geeft veel vertrouwen voor het thuisspelende team. Doordat Roreko de aanvallen van GZ ontregeld door scherp te verdedigen krijgt GZ geen vrije spel opbouw. In tegenstelling tot vorige week speelt Roreko nu met plezier met en een goed gevarieerd spel met mooie lange aanvallen afgewisseld met daadkrachtige aanvallen. Goede vertragingen afwisselend met snelle positie spel en een hoog baltempo. Voor de pauze scoort GZ nog net met een kans uit de rebound, 8-9.
Roreko gaat zelfverzekerd de 2e helft in en de 38e minuut maakt Jeroen Huls de gelijkmaker 10-10.

Door het afwisselende aanvallende spel van Roreko loopt Roreko uit op 12-10, helaas kon Roreko het verschil niet groter maken dan 2 punten, zodat GZ erin kon blijven geloven. In de 24e minuut komt GZ weer terug tot 13-13. Roreko blijft knokken en hard werken voor elke bal. In de 28e minuut komt GZ door een afstandschot voor op 13-14. Door het harde werken komt Roreko nog terug door een afstandschot van Liane van Elp op 14-14.

Voor het publiek was dit een zeer aantrekkelijke wedstrijd met spanning en goed korfbal.

Score RoReKo:
Jan Bult (viermaal)
Susan Hindriks (driemaal)
Liane van Elp (vijfmaal, waaronder strafworp van Frank Donker)
Rianne Lankhorst (eenmaal)
Jeroen Huls (eenmaal)