Wordt Kwiek 1 - Roreko 1

JUBBEGA- Roreko start de wedstrijd met een andere opstelling, aanvalsvak bestaande uit Rianne Lankhorst, Jeske Reuvers, Jan Bult en Frank Donker. En verdedigingsvak uit Liane van Elp, Bianca van Elp, Peter van de Belt en Jeroen Huls.

In de beginfase konden beide teams eigen spel spelen, ondanks harde wind. Maar na 10 minuten kreeg Wordt Kwiek de grip op het spel van Roreko. Met stand 5-2, het aanvalsvak kon het spel niet goed opzetten en had erg veel balverlies, pas na 10 minuten werd er weer gescoord door Wordt Kwiek. Het spel van Roreko was voor hen erg doorzichtig. En hierna nam Wordt Kwiek dan ook de leiding. Dit deden zij door het afschermen van de ballijn, maar ook door het verstoren van de looplijn. Roreko hield het eigen spel niet overeind en ook wist Roreko niet goed om te gaan met de fysieke dames, die het spel leidde. De heren van Wordt Kwiek overheersten in rebound, waardoor er niet meer dan 1 of 2 schotpogingen mogelijk waren voor De Wijkers. Na de rust met ruststand 7-2, had Roreko iets goed te maken. Met wissels Christiaan Dijkstra voor Peter van de Belt en Marlies Broekert voor Bianca van Elp, probeerde Roreko eigen spel weer op te pakken. Rebound werd beter neergezet maar helaas met te weinig rendement. Wordt Kwiek duidelijk een klasse te hoog en Roreko niet haar beste dag.

Eindstand: 14-4.

Score verloop: