Roreko 3 - Dio 4

Zondag 7 oktober stond voor ONS DERDE de thuiswedstrijd tegen DIO 4 op het programma. Onder goede weersomstandigheden ……………… ........... ………… ……………………………… ……............. bla bla  ..............coach Astrid .......… opstelling ........ ………………. uit haar hoge hoed:

Aanval: Roelof, Jan, Petra, Fenneke
Verdediging: Erik, Ronald, Ria, Mariska
Op de bank: Albert-jan, Willie, Rosanne

Langs de lijn: Astrid, Janny, Gert, Alfons, onze supportersgroep (die steeds groter wordt) en nog veel meer belangstellenden (die na het lezen van de verslagen van ONS DERDE zeer benieuwd waren  naar het spel van Roreko 3).
Voor de laatkomers was het wel even verwarrend ....…wat zagen ze nu: Roreko blauw tegen Roreko rood???  Zij kwamen er al snel achter hoe de vork werkelijk in de steel zat.
Iets voor half 12 werd door Jan Arend het startsein gegeven en kon ONS DERDE aan de slag. Het waren echter de tegenstanders die op voorsprong kwamen, 0-2. Nu hebben de spelers van ONS DERDE wel een hekel aan een achterstand dus ze wisten wat ze moesten doen. Na het missen van een strafworp (we noemen geen naam Ronald), was het Ria die heel alert was, zij ving de bal en scoorde het eerste doelpunt voor Roreko, 1-2. Ronald maakte met een afstandschot de gelijkmaker, 2-2. Door een doorloopbal van Fenneke en afstandschoten van Ronald en Roelof kwam het scorebord op 5-2 te staan. Daarna was het weer even de beurt aan Dio en ze maakten 5-3. Roelof wist inmiddels waar de korf stond en maakte met een mooi afstandschot de 6-3. Het was zeker nog niet gedaan en Dio bracht de stand  op 6-5 en met deze stand gingen we de rust in.
Na een kopje thee en een paar wijze woorden als ‘ga zo door’, kwam ONS DERDE de kleedkamers weer uit.
Vol goede moed begon ONS DERDE aan de tweede helft en de voorsprong werd weer groter gemaakt. Door een afstandschot van Ronald en Jan S. werd de stand op 8-5 gezet. Toen was het aan Dio en zij maakten de 8-6. Maar ONS DERDE was inmiddels lekker op stoom en door een mooie doorloopbal van Albert-jan, een afstandschot van Ronald, een mooi schotje van Rosanne en een afstandschot van Roelof werd het in ‘no-time’ 12-6. Dio kon nog weer wat terug doen en scoorde de 12-7. ONS DERDE vond het echter nog niet genoeg en ze gingen lekker door. Zo konden de toeschouwers en de beste stuurlui nog een aantal fraaie doelpunten zien.Bovendien werd er in deze periode ook volop gewisseld zodat iedereen zijn of haar speelminuten kon maken. Een doorloopbal van Ria, een afstandschot van Jan S. en Roelof en nog een mooi schotje van Albert-jan zorgden voor 16-7. Het laatste woord was aan Dio die het laatste doelpunt van deze wedstrijd maakten. Zo werd de eindstand 16-8.
Door deze overwinning strijdt ONS DERDE nog met Samen Een 2 om het kampioenschap. Op 21 oktober spelen we de laatste wedstrijd thuis tegen dit team. We gaan uit van veel support, zodat we hopelijk dit mooie seizoen in stijl kunnen afsluiten. Eventuele jarigen zijn ook van harte uitgenodigd!!