Roreko 1 - Ons clubje 1

DE WIJK – In de eerste competitie wedstrijd onder leiding van nieuwe trainer Willem Meuleman maakte Roreko het verschil door de mentale veerkracht. Het eerste aanvalsvak bestaande uit Jasper Ploeg, Matthijs Meurkens (Overgekomen van Meko ’74), Jeske Reuvers en Marlies Broekert, zorgde voor lange aanvallen en het creëren van veel kansen en opende de stand met 2-0, waarna het verdedigingsvak bestaande uit Jan Bult, Jeroen Huls, Liane van Elp en Rianne Tijmens het moest waarmaken. Zij kwamen echter wat moeilijker tot scoren en moesten nog veel zoeken. Vakken moesten duidelijk nog aan elkaar wennen. Verdedigend pakten Roreko het goed op en kregen ze naar mate de wedstrijd vorderde meer grip op de tegenstander. Na de rust met stand op 5-5 kwam Roreko echter op een achterstand van 6-7 maar toonde hierna voldoende mentale veerkracht om door te scoren. Hierna herpakte Roreko de leiding in het scoren, voornamelijk van afstand. Jan Bult maakte hierna twee beslissende afstandschoten waarna de voorsprong zich uitbouwde en Roreko bracht zo de stand op 11-7.

*Rianne Lankhorst werd een kwartier voor tijd ingewisseld voor Marlies Broekert.

Score Roreko:

Jan Bult (viermaal) Marlies Broekert (tweemaal) Jasper Ploeg (tweemaal) Jeske Reuvers, Matthijs Meurkens, Rianne Lankhorst (allen eenmaal)