Roreko 1 - Kia 1

Een spannende derby in sporthal de Slenken. Zowel Roreko als Kia heeft deze sporthal als thuishaven. Roreko als koploper moet deze wedstrijd winnen om hun 3 punten voorsprong te behouden, waar Kia de stijgende lijn van de afgelopen weken graag wil voortzetten (2x winst in de laatste 3 wedstrijden).

Kia komt de wedstrijd goed uit de startblokken. Binnen 2 minuten zet Rick Loof 0-2 op het bord. Een afstandsschot en een goed uitgespeelde één tegen één actie wordt afgerond met een doorloopbal.
Na de vakwissel is het Frank Donker die even snel van afstand 1-2 laat noteren. Hierna volgt een periode van10 minuten waarin beide ploegen niet weten te scoren. Roreko is gehaast in de afronding en Kia via een goed georganiseerd vertragend spel op zoek naar de score. In de 12e minuut is het uiteindelijk Jan Bouwer die 1-3 maakt door slim uit te stappen na een overname situatie onder de korf.
Wederom Rick Loof maakt met een doorloopbal 1-4. Roreko lijkt te slap te zijn begonnen, maar herpakt zich nu. Jan Bult maakt een klein kansje door na zijn eigen schot richting korf te komen en vanuit de rebound de bal te krijgen. Weer een korte periode waarin beide ploegen zoeken naar de korf. In de 23e minuut Is het Jan Bouwer die hier het eerst in slaagt (2-5). Vrijwel direct daarna scoort Matthijs Meurkens van afstand 3-5.

Met nog 5 minuten voor rust scoort Daniëlle Gritter voor Kia 3-6. Jan bult scoort een doorloopbal en binnen één minuut verkleint Roreko de stand tot 5-6 via een vrije bal van Matthijs Meurkens. Jan Bouwer maakt in de 26e minuut de marge weer 2 verschil. Via doelpunten van Marloes Ham en Rianne Tijmens komt Roreko 1 minuut voor rust langszij. In deze laatste minuut straft Frank Donker een fout van Harco Donker (te laat voor verdedigen) af met een omdraaibal en zo gaat Roreko met een minieme voorsprong de rust in (8-7).

Binnen 60seconden na rust zet Jeske Reuvers Roreko op een 9-7 voorsprong. Direct na de vakwissel scoort de goed spelende (zowel aanvallend als verdedigend) Rick Loof 9-8. Weer volgt er een periode van ongeveer 10 minuten waarin er niet gescoord wordt. Het is Kia dat in de 12e minuut het scoren weer oppakt. Foutief afstoppen van Rick Loof levert een strafworp op welke Harco Donker benut. Matthijs Meurkens schiet van afstand Roreko weer naar een voorsprong in de 11e minuut (10-9). Harry Scheper komt bij Kia in de ploeg om voor meer gevaar te zorgen in de aanval. Dit heft direct resultaat. Bij een doorbraakactie wordt Kia dame foutief gehinderd en de strafworp gegeven. Jan Bouwer laat dit buitenkansje niet onbenut en de stand is weer gelijk (10-10). In minuut 13 maakt Jasper Ploeg uit een kleins kansje onder korf 11-10. Marloes Ham zet Roreko, halverwege, weer op 2 doelpunten voorsprong door van afstand de 12-10 te laten noteren. Harry Scheper laat zien waarom hij in de ploeg is gekomen en zet Kia weer naast Roreko door 2 maal van afstand te scoren. Zo is er na 20 minuten weer een gelijke stand (12-12). Via een kleine kans van Harco Donker komt Kia, met nog 7 minuten te spelen, nu op voorsprong. Via lange aanvallen zonder scoringsintentie probeert het de wedstrijd naar zich toe te trekken. Ook de scheidsrechter is hier alert op. Harry Scheper wordt gewisseld en Niels Andeweg mag het verdedigende werk opknappen. Echter zonder succes, want Jasper Ploeg scoort uit de rebound en zet de ploegen weer naast elkaar (13-13).

Kia blijft volharden in langdurig rondspelen. In de laatste minuut wordt dit niet langer getolereerd en krijgt Roreko de bal. Via een snelle aanval wordt nog eenmaal geprobeerd de schutters in stelling te brengen. Een overtreding bezorgt Roreko in de slot seconden een vrije bal. Matthijs Meurkens schiet deze raak en zo wint Roreko deze meer spannende dan goede derby (14-13).

Doelpuntenmakers Roreko:
Matthijs Meurkens         4x