DIO - Roreko

Roreko, dat vecht tegen degradatie heeft de punten hard nodig. Met inval coach Herman Reuvers en zonder Jan Bult (knie blesure) en Rianne Tijmens (ziek) startte Roreko in de volgende opstelling:
Aanval: Rianne Lankhorst, Liane van Elp, Jeroen Huls en Jasper Ploeg

Verdediging: Jeske Reuvers, Marloes Ham, Frank Donker en Matthijs Meurken

DIO startte met de wind in de rug. Dit hield in Dat Roreko de aanvallen aan de achterzijde van de korf moest zoeken. Dit windvoordeel betaalde zich uit in een 3-0 voorsprong voor DIO. Roreko liet zich echter niet uit het veld slaan en bleef hard werken om de organisatie goed neer te zetten. Met de openingstreffer aan Roreko zijde van Jeske Reuvers wordt het 3-1. Via 4-1 is het Jasper Ploeg die via een klein kansje de stand op 4-2 zet. De aansluiting wordt gemaakt door Frank Donker (strafworp) en via een doorloopbal van Marloes Ham komt Roreko weer op gelijke hoogte (4-4). Vlak voor rust gebruikt DIO de wind goed en van grote afstand wordt het 5-4.

Vanaf de uitbal na rust is het Liane van Elp die Roreko weer naast DIO zet (5-5). Ook DIO, die nu tegen de wind in spelen, zet de aanvallen aan de achterzijde van korf op. Via twee kleine kansen komen ze op 7-5. Door een strafworp maakt Jasper Ploeg weer de aansluiting. Echter DIO antwoord vrijwel direct met de 8-6. Roreko blijft er voor knokken, maar kan niet voorkomen dat DIO het verschil naar drie brengt (9-6). Een doorloopbal van Jeske Reuvers geeft weer hoop, maar het is DIO dat net is beter/gelukkiger is in de afronding en de 10-7 laat aantekenen. Het slotakkoord is voor Roreko, waar Jasper Ploeg een strafworp mag nemen en de eindstand bepaald op 10-8.

Helaas geen punten, maar wel met een goed gevoel en vertrouwen voor de rest van het seizoen verlaat Roreko het veld.
Doelpunten makers:
Jasper Ploeg      3x (2x strafworp, Jeroen Huls en Liane van Elp)
Jeske Reuvers 2x
Frank Donker, Marloes Ham en Liane van Elp (allen 1x)