Ons Clubje - Roreko

Een regenachtige 2e paasdag. Roreko, dat strijdt tegen degradatie, moet aantreden tegen Ons Clubje. Een belangrijke wedstrijd, want dit is de grootste concurrent. Ze staan gezamenlijk onderaan met beide 4 punten.

Dat de doelpunten duur zouden zijn, stond op voorhand vast. Regen en wind op het onbeschutte veld. Het duurt dan ook meer dan 10 minuten voordat de eerste score valt. Het is Ons Clubje dat de score opent. Roreko speelt vol inzet, maar mist duidelijk scherpte in de afronding. Ons Clubje loopt uit naar 6-0, waar Roreko zeker even zoveel kansen krijgt. Echter deze niet benut. Uiteindelijk is het Liane van Elp die Roreko van de nul haalt. Als voor rust ook Jeske Reuvers en Marloes Ham scoren lijkt er nog van alles mogelijk. Ruststand 6-3.

Na rust blijft het spelbeeld hetzelfde. Roreko is qua kansen zeker niet de mindere, echter moet je de kansen wel afmaken. Ons Clubje is hier vandaag duidelijk beter in. Via 7-4 houdt Frank Donker Roreko in de race. Echter als het 9-4 wordt lijkt het verzet gebroken. Een strafworp (foutief afstoppen Liane van Elp) wordt door Jasper Ploeg benut (9-5) waarna het slotakkoord voor Ons Clubje is. Eindstand 10-5
Doelpuntenmakers:
Liane van Elp, Jeske Reuvers, Marloes Ham, Frank Donker en Jasper Ploeg (str.worp Liane van Elp)