Dio 4 - Roreko 3

Zondag 9 september was de eerste competie wedstrijd van "ons" derde. Om 10 uur vertrok Roreko richting Oosterwolde (Fr). Daar aangekomen hebben we de kleedkamers opgezocht, de een kleedde zich gelijk om de ander ging nog ff een bakkie doen in de kantine. Daarna zijn we met zijn allen naar het veld gegaan. Daar werd de opstelling gemaakt. Dat was nog wel een hele opgave. We misten een aantal vaste spelers en het was natuurlijk de eerste wedstrijd van het nieuwe seizoen. Maar met het nodige overleg is het toch gelukt.

Aanval: Roelof, Jan Bennink, Mariska en Rosanne

Verdediging: Jan Smits, Albert-jan, Sjanine en Ria

Op de bank (lekker in het gras) onze wissels: Eva, Merel, Arjen

De scheids floot voor de start van de wedstrijd. Na een aantal minuten kwamen we op achterstand door een mooi afstandschot van Dio. Het aanvalsvak van Roreko ging helemaal voor de gelijkmaker maar helaas wilde die er nog niet in. Bij Dio ging het wel en was de 2-0 een feit. Toen was het de beurt voor Roreko. Door 2 mooie afstandschoten van Albert-jan kwamen we gelijk, 2-2. Beide teams gingen voor de voorsprong, maar het wilde aan beide kanten niet zo lukken. Te kort, erover heen, ballen die weer uit de korf draaiden. Maar gelukkig na enige tijd kon Roelof de bal met een afstandschot wel door de korf krijgen en zo gingen wij met een stand van 2-3 de rust in.

In de kleedkamers werd de puntjes op de i gezet (waren er niet veel) gewoon lekker zo door gaan, en kansen creëren en pakken. Er werden een paar wissels ingevoerd. Eva kwam in de laatste 5 min van de eerste helft al in het veld voor Sjanine. Merel nam de plek over van Rosanne en Jan Bennink stond zijn plaats af aan Arjen. Later in de tweede helft heeft Jan Bennink de plaats ingenomen van Jan Smits.

Zo gingen wij weer vol goede moed de tweede helft in. De inzet werd beloond, Arjen maakte een doorloopbal en het was 2-4. We werden echter al snel weer op 3-4 gezet. Daarna was het weer de beurt voor Roreko, met een doorloopbal van Albert-jan werd het 3-5. Toen was het even genoeg vond Dio en mede door een goede wissel bij Dio werd de achterstand omgebogen in een voorsprong van 6-5. Dus moest Roreko met een antwoord komen. Albert-jan miste helaas een afstandschot en de bal ging over, maar dan hebben wij altijd Jan Smits nog en hij ving de bal en scoorde 6-6. Zo bleef het een spannende wedstrijd. Beide teams gingen voor de winst. Voor Dio was het weer raak, 7-6. Maar Roelof maakte, gelukkig voor Roreko, de 7-7. Dat was tevens de eindstand. Een mooie en spannende wedstrijd en met 1 punt in de tas gingen we naar huis.

Namens "ons" derde: Jan Bennink, Arjen Huising, Eva Breukelman en Merel Linde, bedankt voor jullie invalbeurt !!!