Roreko 4 - Sios 4

Na de forse nederlaag van vorige week tegen Lintjo 5 stond voor “ons vierde” wederom een zware wedstrijd op het programma: thuis tegen Sios 4. Een bekende tegenstander waar onlangs nog 2x vrij kansloos van verloren werd. Voor de toeschouwers was deze wedstrijd een mooie opwarmer voor de wedstrijd van ’t eerste. Nadat ’s morgens Pluvius nog flink huis gehouden had, betraden om 12:59 uur onder een strak blauwe hemel de volgende spelers het natte veld

Aanval: Judith, Rianne, Gert en René

Verdediging: Petra, Angelique, Roelof en Arend

Op de bank naast Astrid: Anja en Erik

De goede bedoelingen van “ons vierde” waren direct zichtbaar. Binnen 4 minuten gaf het scorebord door doelpunten van Rianne (doorloopbal) en Gert (zwenkbal) al 2-0 aan. Sios vond de korf pas in de 8e minuut. Zo’n 5 minuten later was het Arend die van afstand voor een wisseling van de vakken zorgde: 3-1. Zoals wel vaker raken onze tegenstander hier allerminst van onder de indruk want nog geen 5 minuten later was de stand weer volledig in evenwicht: 3-3. Een onnodige strafworp zo’n 10 minuten voor de pauze leidde zelfs de 3-4 in. Met deze stand gingen beide teams aan de thee.

Na wijs beraad werd besloten om Erik voor Arend te brengen en Anja voor Petra. Deze wijzigingen zorgden voor nieuw elan en het was Angelique die beide partijen weer op gelijke hoogte bracht: 4-4. De fase die daarop volgde was kenmerkend voor de hele wedstrijd. Beide teams ogenschijnlijk in evenwicht qua balbezit, maar Sios schiep zich meer kansen. Het was dan ook niet echt verrassend dat Sios langzaam afstand nam en zo halverwege de tweede helft gaf het scorebord 4-7 aan.  Ondertussen was Petra weer binnen de lijnen gekomen voor Angelique en gebrand als ze was scoorde ze de 5-7 van afstand. Onder het inmiddels ruimschoots toegestroomde publiek groeide het vertrouwen in een goede afloop. Dan is het best jammer dat Sios enkele minuten later de 5-8 maakt. Gelukkig bracht Rianne de spanning nog 1 maal terug uit een afstandsschot: 6-8. Helaas gooide Sios de deur in het slot door daarna 2x te scoren: 6-10. De strafworp van Gert in de laatste minuut was enkel voor de statistieken van belang.

Volgende week staat voor “ons vierde” andermaal een zware pot op het programma. Dan is koploper Forward de tegenstander.