Roreko 2 - Steeds Hooger 3

Met een enigzins aangepast team speelt Roreko 2 haar derde wedstrijd van het seizoen. Tot vandaag nog niet verloren, dus dat belooft wat.

Iets aangepast dus. Rianne kan niet meedoen, want geblesseerd en Marlies mag (na lang onderhandelen) één helft met ons mee spelen. Ze speelt namelijk ook nog in het eerste, later op de dag. Zo komen we tot de volgende opstelling:

Aanval: Leonie, Marlies, Christiaan en Jasper

Verdediging: Femke, Nicky, Nico en Roy.

Op de bank: Leonoor, Arjen en Jeroen (eerder op de dag met 10-8 gewonnen met het 4e, onthoud die stand)

Door de afwezigheid van ons vaste coachingsduo is er helaas niet bijgehouden wie er wanneer gescoord heeft, maar volgens mij ging het ongeveer als volgt:

In het eerste aanvalsvak zijn de taken al snel verdeeld. Dames in de aanval, heren een meer dienende rol. Dit pakt goed uit en al snel is het 2-0 (beide van Marlies). Een goede start dus. Maar ditzelfde vak laat er ook 2 door, dus is de stand weer gelijk. Een overtreding op Marlies levert ons een strafworp op, welke Jasper benut. Wanneer even later twee heren van Steeds Hooger proberen Christiaan af te tfoeven in de afvang laten ze Jasper compleet vrij staan. Van een metertje of drie scoort hij de 4-2. Wanneer na de vakwissel Femke er 5-2 van maakt  lijkt het tweede door te stomen naar een grote voorsprong, vlak voor rust. Helaas weet Steeds Hooger het gat weer te verkleinen naar 5-3. In de laatste minuten van de eerste helft weet Marlies met ewen doorloopbal de marge gelukkig weer terug te brengen naar 3 en gaan we naar de thee met een 6-3 stand.

Na rust (Leonoor in de ploeg gekomen voor Marlies) is het Steeds Hooger dat de spanning weer terug brengt en 6-4 maakt. Vanaf nu wordt het lastig. Niet omdat onze tegenstander dichterbij komt, maar omdat ik niet meer weet wie er wanneer gescoord heeft. Nico maakt nog een "tip-in", Leonie scoort van afstand en een vrije bal. tussendoor maakt ook Steeds Hooger er nog een paar. Ook komen Arjen en Jeroen in de ploeg en heeft er nog iemnad van Roreko gescoord (stuur me even een bericht op de app mocht je weten wie). Zo komt de stand op......... inderdaad de eerder genoemde 10-8.

Op naar volgende week, tegen mede koploper KVZ (in Zutphen 13.00uur voor de echte fans).