Roreko 2 - DOS WK 4

Na een zeer succesvolle eerste helft op het veld was het zondag 10 november tijd om de zaal competitie te beginnen. Een goede voorbereiding (1x gelijk tegen een 3e klasser en dikke winst tegen een mede 4e klasser) gaf het 2e goede moed.

Met de brede selectie is korfballen in het 2e bijna een deeltijd functie. Maar het grote aantal spelers geeft de coaches wel de kans op elke wedstrijd de beste opstelling te maken en waar nodig tijdens de wedstrijd in te grijpen. Met 11 spelers is het dus voor de wedstrijd al spannend of je in de basis staat. De volgende 8 waren deze zondag de gelukkigen:

Aanval: Nico, Jeroen, Femke en Meerthe

Verdediging: Christiaan, Jasper, Rianne en Nicky

Bank: Leonie, Roy, Arjen en coaches Janet en Harry

Het vele publiek (alle teams thuis) zag DOS WK goed beginnen. Op papier is het ook een zware tegenstander, op het veld spelen ze een klasse hoger dan 't 2e. Het is dan ook al snel 0-2. Maar via Femke en Jasper wordt de stand weer gelijk. Hierna laat DOS WK zien waarvoor ze hier gekomen zijn. Door 4 maal te scoren trekken ze duidelijk de wedstrijd naar zich toe (2-6). Maar Roreko 2 schrikt niet zo snel en blijft knokken voor de kansen. Als Rianne een vrije bal scoort en Jasper een strafworp krijgt en verzilvert is het 2e weer helemaal terug. Als vlak voor rust Femke en Nico van afstand de stand gelijk trekken zie je de frustratie bij de tegenstander groeien.

Na de rust (waarin Arjen en Leonie in de ploeg komen, immers brede selectie) zet Roreko 2 door. Waar op veld veld het scoren nog wel een moeilijk ging, weten ze nu de korf aardig te vinden. Net binnen de lijnen, dus nog fris, is het Arjen die met 2 doelpunten Roreko 2 voor het eerst op voorsprong zet. Nadat Nico (weer van afstand) de stand op 9-6 zet, sparteld DOS WK nog even tegen en komt terug naar 9-8. Ondertussen komt ook Roy van de bank af en wordt ingewisseld. Via Leonie en Nico wordt het definitieve gat geslagen (11-8). Nog eenmaal scoort DOS WK, 11-9, maar dan is het tijd voor de grote Roreko 2 show. 2x Arjen, Meerthe, Nico en Leonie brengen de stand naar 16-9!!

Een zeer goede overwinning tegen een (op papier dus) sterke tegenstander. Wederom was ook het verdedigen van Roreko 2 weer opvallend.

Op naar volgende week. Voor de liefhebber: 17 november, 16.20uur in Enschede (de Pathmoshal), tegenstander Rigtersbleek (op papier minstens zo goed als DOS WK)