Roreko 2 - Vefo 2

Na her verlies van vorige week zou ons 2e dit weekend natuurlijk enorm gebrand zijn op een goed resultaat. Ook deze wedstrijd helaas zonder aanvoerder Nico, maar gelukkig zijn zowel Jeroen als Nicky ditmaal wel weer van de parij. Omdat de ene heflt van het coachings duo nog schor was van het aanwijzingen geven van vorige week, vertelde de andere helft ons de volgende opstelling.

Aanval: Rianne, Nicky, Roy en Christiaan

Verdediging: Meerthe, Femke (alweer inval aanvoerder), Jeroen en Arjen.

De (zeer sterke) bank werd bezet door Leonie en Jasper.

Scherp beginnen en direct een gat slaan, was het advies. Want op papier misschien de betere ploeg, maar het blijft een derby natuurlijk. Nou dat scherp beginnen werd goed opgepakt. Na het openings doelpunt van Rianne maakt Roy er in dezelfde minuut 2-0 van. Femke volgt dit voorbeeld en scoort ook van afstand. Jeroen laat zien dat we ook nog wat anders in huis hebben en maakt met een "tip-in" 4-0. Nadat Chris (ook van afstand) de 5-0 laat aantekenen is het Vefo dat ook op het scorebord komt (5-1 dus). Gelukkig pakt Roreko de draad direct weer op en maakt Arjen 6-1 (leuk detail: 6 doelpunten, 6 doelpunten makers). De scherpschutters gaan gewoon door (tot nu toe nog maar één doelpunt welke niet van afstand gemaakt is). Eerst Femke en dan Chris, daarna Nicky en ook nog Arjen scoren van, u raadt het al, afstand. Maar dan gebeurd er iets bijzonders. Via een doorloopbal maakt Arjen 11-1. Hiermee is ook de ruststand bereikt.

Direct na rust pakt Nicky even haar moment en scoort 2x (ja, beide van afstand). Leonie  en Jasper (direct na rust in de ploeg gekomen) doen hetzelfde en zo is de stand inmiddels 15-1. Wanner Rianne en weer Nicky scoren maakt ook Leonie er nog één (18-1). Via 18-2 en een doelpunt van Rianne wordt het 19-3. Leonie maakt de 20 vol voor Roreko 2. Uit een kleine kans maakt Jasper 21-3, waarna Chris en Nicky weer "gewoon" van afstand scoren. Nadat Leonie er 24-3 van maakt, komt Vefo met de 24-4. Roy zorgt ervoor dat er 25 op het scorebord komt, waarna Vefo haar laatste doelpunt van de wedstrijd maakt (25-5). Leonie schiet er nog maar eens één van afstand in en als ook Meerthe dit doet heeft iedereen van het 2e gescoord deze wedstrijd! Het slotstuk is, net als de opening, voor Rianne. Met een, hoe kan het ook anders, afstandschot maakt zij 28-5.

Hiermee is het verlies van vorige week een beetje recht gezet en gaan we vol goede moed op naar de volgende wedstrijd. Atalanta 3 in Apeldoorn (13.25uur, voor de liefhebber).