Atalanta 3 - Roreko 2

Begin december (de 1e om precies te zijn) speelde Roreko 2 een lastige uitwedstrijd tegen Atalanta 3. Dit team kennen we nog van het veld. Hier werd toen nipt (6-7) gewonnen. Ook ditmaal zou het niet vanzelf gaan. Op een mooie (ouderwetse) houten vloer kwam het volgende 8-tal  binnen de lijnen.

Aanval: Rianne, Nicky, Christiaan en Jasper

Verdediging: Femke (aanvoerder), Meerthe, Arjen en Jeroen.

Bank: Sofie, Nico en ons coaches dou Harry en Janet.

Atalante liet vanaf minuut één zien wat de bedoeling was. Ze wilden koste wat het kost winnen. Voor Roreko gold natuurlijk hetzelfde, want de winnaar haakt aan bij de top, de verliezer haakt (voorlopig) af. Met fysiek spel wordt geprobeerd om ons te overbluffen. Atalanta komt dan ook op voorsprong, maar Rianne (net op tijd hesteld van een griepje) maakt als snel 1-1 via een vrije bal. Het eerste gaatje is 1-3, maar via Christiaan (afstand), Rianne (vrije bal) en Arjen (afstand) komt het 2e op voorsprong (voorlopig voor het laatst). via 5-4 maakt Nicky 5-5 van afstand. Daarna is het Atalanta dat echt de leiding neemt. Na 7-5 wordt het nog 7-6 door Nicky, maar voor rust wordt het gat 3 (ruststand 9-6).

Na de nodige instructies van de coaches en 2 wissels (Sofie en Nico dus) lopen we wel direct tegen een tegen doelpunt op (10-6). Maar het 2e blijft georganiseerd spelen en zoekt naar de aansluiting. Jasper maakt 10-7 uit een "tip-in". Maar Atalanta maakt het gat weer 4. Maar, als Femke dan van afstand scoort en vervolgens een strafworp verdient (Nico scoort) is de aansluiting ineens gemaakt. (tussenstand 11-9). Het wordt nog 12-9, maar dan is Roreko 2 aan zet. Via doelpunten van Nicky en Nico is het Jeroen die het 2e naast Atalanta zet (12-12). na 13-12 doet Nicky hetzelfde en als Jeroen het kunststukje nog een keer herhaald is het 14-14. Met nog 2 aanvallen te gaan, dus super spannend! Na de onderschepping door de verdediging komt de bal via Christiaan bij Sofie die inspeeld op Jasper, waarna Nicky wordt aangespeeld voor het schot en..... Helaas, net mis. Maar gelukkig onderschept de verdediging al snel weer de bal en gwordt op exact dezelfde wijze de aanval opgezet, met dit verschil dat Nicky nu wel scoort. 14-15. Nog één keer mag Atalanta aanvallen, maar wanneer er door de goede verdedigende druk van Roreko een bal over de zijlijn verdwijnt en de frustratie bij Atalanta eruit komt (de bal zowat door het plafonf geschoten) fluit de scheidsrechter af! Roreko 2 wint (weer nipt) met 14-15 en blijft dus meedoen om dew bovenste plaatsen.

De eerst volgende wedstrijd is tegen Ritola. Dit kon nog wel eens een HELE spannende wedstrijd worden (is al gespeeld, verslag volgt t.z.t.)