Dos-WK 4 - Roreko 2

Na een aantal weken vakantie was het vandaag weer tijd om de competitie te herstarten. Met een aantal afwezigen wordt er een beroep gedaan op een groot aantal invallers. Waar de één ziek is, de ander op vakantie of moet werken en er ook nog een paar (wij zullen geen namen noemen) last hebben van de zaterdag avond is het een beetje een valse start voor het 2e. Via Meppel en weer terug naar de Wijk (want pasjes is ook wel handig) uiteindelijk een half uurtje verlaat op weg naar Enschede.

Na onderweg hard nagedacht te hebben over de opstelling, komt (inval)aanvoerder Femke met de volgende namen:

Aanval: Jeroen, Matthijs, Rianne en Leonie

Verdediging: Arjen, Jasper, Meerthe en Femke.

Op de bank: Susan, Frank en Christiaan (gelegenheid coach).

Gelukkig hadden we ook geen reserveshirts  bij ons, zodat echt alles wat mis kon gaan ook mis ging (Dos-WK speelt ook in het blauw). Hebben we dat maar weer gehad en zal het de rest van het seizoen allemaal vlekkeloos verlopen. Na overleg met de scheidsrechter en aanvoerder van Dos-WK wordt er besloten om het maat zo te laten. Het wordt dus blauw tegen blauw.

De wedstrijd komt moeizaam op gang. Beide teams hebben duidelijke de feestdagen nog in de benen. Het tempo ligt laag en de scherpte in de afronding mist. Maar na een minuut of 10 is Matthijs die de score opent. Ook Dos-WK scoort het eerste doelpunt van 2014 en zo is het dus 1-1. Het tweede aanvals vak van Roreko heeft nog meer moeite met scoren en Dos-WK maakt hier gebruik van door 2 maal te scoren. Maar via Leonie en weer Matthijs komen we weer gelijk. Roreko komt op voorsprong als Jasper een kleine kansje scoort vanuit een vrije bal (3-4). Dos-WK komt weer op gelijke hoogte, maar vlak voor rust zet Jeroen het 2e weer op voorsprong en gaan we rusten met 4-5.

Na rust komen Susan en Frank in de ploeg. Echter is het Dos-WK dat de score opent en zo is het 5-5. Met een vrije bal en een schot van afstand wordt het 7-5 en als het dan ook nog 8-5 wordt lijkt het een lastige klus te worden voor Roreko. Jeroen maakt gelukkig de aansluitingstreffer (8-6) en na 9-6 doet Meerthe  met een doorloopbal hetzelfde. Vervolgens pakt Leonie haar moment en scoort 2 keer. Zo is het weer gelijk (9-9) en belooft het een spannend slot te worden. Even lijkt het erop dat Dos-WK met de winst aan de haal gaat. Met nog een minuut te spelen hebben zijn 11-9 laten noteren. Susan geeft Roreko hoop door 10-11 te maken. Wanneer de verdediging vrij snel de bal weet te onderscheppen is er nog één aanval mogelijk. Deze aanval eindigt bij Leonie die, gelukkig voor Roreko, er van afstand 11-11 van maakt. In de resterende 10 seconden kan Dos-WK niet meer gevaarlijk worden en zo eindigt deze wedstrijd in een (terecht) gelijk spel.

Dus met één punt, een goed gevulde boetepot en taart in het vooruitzicht reist Roreko 2 weer richting de Wijk (nu wel rechtstreeks).