Hoogkerk 4 - RoReKo 4

Zondag 9 februari 2014.

Hoogkerk 4 tegen RoReKo 4

Na een voorspoedige reis kwamen wij ruim op tijd aan in Hoogkerk.

Dit had anders kunnen zijn als Fenneke niet de shirts mee had, die Judith daar SCHOON! heen had gebracht. De sporthal was in Hoogkerk nog niet geopend maar de kantine van Hoogkerk zit er vlak naast en daar stond de koffie al te pruttelen. Nadat de bestelling was doorgegeven aan de bediening werd er eerst nog even gecollecteerd, om de geldpot weer te vullen, waar de koffie mee werd betaald. (noot; Willie had voor bij de koffie, koek mee genomen die door Peter was gebakken)

Wie doet dat voor de volgende wedstrijd??

Dit was de eerste wedstrijd dat zowel Gert als Petra niet op de spelerslijst stonden, maar coach Astrid toverde toch weer een verrassende opstelling uit de hoge hoed, die tijdens het koffie drinken al bekend werd gemaakt.

Ondanks dat de 3 kilometer van de dames bezig was gingen de spelers van RoReKo op tijd naar de kleedruimte, voor hun voorbereiding. De chauffeurs Harrold en Jan bleven nog even achter om die wedstrijd te bekijken.

De eerste aanval bestond uit: Albert Jan, Fenneke, Erik en Reimara. Ze kregen geen kans om tot scoren te komen en al binnen enkele minuten stond RoReKo met 2 – 0 achter.

Na de vakwissel kwamen : Roelof, Willie, Alfons en Sharon in de aanval en die brachten RoReKo weer naast Hoogkerk 2-2 Willie via een mooi schot en Roelof via een afstandschot. Na weer gewisseld te hebben liep Hoogkerk uit naar 9-2, 9-3 werd gemaakt uit een afstandschot van Roelof, waarna Albert Jan de 9-4 uit een strafworp maakte en de 9-5 uit een afstandschot.

Tussen door was Reimara ( last van haar nek) gewisseld door Angelique.

Na 10-5 werd de ruststand bereikt van 10-6  door een afstandschot van Alfons in de laatste seconden van de eerste helft.

De coach hoefde in de rust niet zoveel bij te sturen want het ging eigenlijk best wel goed.

In de 2e helft kwam René voor Erik in het veld, en ging RoReKo verder waar het voor de pauze mee was gestopt nl. scoren:  Albert Jan zette uit een kleine kans bij de korf de stand op 10-7. Hierna was het kruit even verschoten en liep Hoogkerk weer uit naar 12-7, Willie vond dit wel even genoeg en maakte er van afstand 12-8 van. Hierna liep Hoogkerk, wat heel gemakkelijk scoorde, uit naar 20-8, toen maakte Albert Jan er 20-9 van, na 23-9 maakte René van afstand 23-10, 23-11 door Albert jan en Roelof maakte  24-12, Hoogkerk scoorde nog 1 maal waardoor de eindstand 25-12 werd.

De uitslag gaf duidelijk het verschil aan in het afmaken van de kansen.  Maar de spelers van RoReKo  werden door de meegereisde supporters getrakteerd op een staande ovatie (hartelijk dank daarvoor). Want er werd bij vlagen een puike wedstrijd op de mat gezet.

Voor de vaste lezers van deze verslagen, zal ik nog even aangeven dat Judith, Mariska, Gert en Petra er niet bij waren. Maar zoals jullie natuurlijk wel hadden gelezen waren daarvoor Reimara en Sharon  in de plaats meegenomen.