Roreko 4 - Kinea 4

Op 18 mei stond voor ONS VIERDE de wedstrijd tegen Kinea 4 op het programma. Voor ons was er maar één opdracht en dat was winnen om in de race te blijven voor het kampioenschap. We begonnen deze wedstrijd in de volgende opstelling:

Aanval: Gert, Erik, Petra, Angelique
Verdediging: Albertjan, Alfons, Judith, Mariska
Op de bank: Rene, Roelof en Reimara, Sharon

ONS VIERDE begon zeer aanvallend aan de wedstrijd en met een strafworp kon Gert de stand op 1-0 brengen. Door mooi en goed samenspel kon Petra met een mooi afstandsschot de 2-0 scoren. Daarna was het  andere vak aan de beurt om de stand te verhogen. Uit een goede aanval kreeg Albertjan een mooie kans en zet het scorebord op 3-0. Nu was het aan Kinea en de stand werd 3-1. ONS VIERDE ging goed door en met goed verdegingswerk kon het aanvalsvak de stand vergroten met twee doorloopballen van Gert door goed korfwerk van de dames en de rebound van Erik: 5-1. Daarna was het Kinea die het scorebord op 5-2 zette. Het was Albert-jan die met een afstandsschot de 6-2 maakte. Kinea bepaalde de ruststand op 6-3.

Zeer gemotiveerd kwam ONS VIERDE de kleedkamers weer uit om aan de tweede helft te beginnen. Gert kon met een afstandsschot de 7-3 scoren. Kinea gaf zeker nog niet op en maakte de 7-4. Ons vierde speelde goed door en het scorebord gaf  9-4 vier aan door afstandsschoten van Roelof en Gert. Met een mooie goede aanval van Kinea werd de stand 9-5. Albertjan maakte voor ONS VEIRDE uit een doorloopbal de 10-5. Daarna was het weer even aan Kinea en ze kwamen weer terug tot 10-7. Maar ONS VEIRDE ging voor de winst en maakte het verschil weer groter en het werd uiteindelijk 12-7 door afstandsschoten van Gert en Roelof. Maar het was Kinea die het laatste doelpunten scoorde van deze wedstrijd en zo werd de eindstand 12-8. Door goed samen te werken en goede inzet van heel ONS VIERDE werd deze overwinning binnen gehaald.

Nu op naar onze laatste wedstrijd van het seizoen. Gaat ONS VIERDE haar eerste kampioenschap sinds jaren behalen? Deze wedstrijd staat gepland op zondag 25 mei in Uffelte tegen Koru/MV 3, aanvang 11.30 uur. De spelers/supportersbus (dit is geen grap!!) vertrekt die dag om 10.15 uur en er zijn nog enkele plekken vrij (info elders op de site). Kom ons aanmoedigen!!!!