Kampioenswedstrijd ONS VIERDE

Zondag 25 mei was het dan eindelijk zover!!!, ONS VIERDE had de kans kampioen te worden. Daarvoor moest er nog wel even een potje korfbal gewonnen worden van en in Uffelte, daar waar Koru/mv3 onze tegenstander was. Aangezien Roreko 1&2 ook moesten spelen tegen koru besloten we om gezamenlijk heen te gaan en na wat rondvraag te hebben gedaan was het ons gelukt een grote bus te regelen zodat we met alle spelers, coaches en supporters konden vertrekken vanaf ons clubhuis de Kronkel en hopelijk konden genieten van het supermooie weer, de wedstrijden en natuurlijk het eventuele kampioenschap van ONS VIERDE.

Zondagmorgen was het grote moment ook daadwerkelijk daar, spelers, coaches en onze supporters verzamelden zich rond 10uur bij ons clubgebouw om om 10.15uur de bus in te stappen en te vertrekken naar Uffelte. Daar aangekomen werden we heel goed ontvangen. Het veld lag al klaar, de koffie was klaar. (we hadden Koru al even geïnformeerd over de grote opkomst) dus nog even kopje koffie en sigaretje en relaxen voor de wedstrijd zou beginnen. Om 11.15uur was het coach Astrid die ONS VIERDE bijeen riep voor de teambespreking en de bekendmaking van de vakken. De vakken waren: Gert, Petra, Erik, Fenneke, Rene en Willie in het ene vak en Albert-Jan, Angelique, Roelof, Mariska, Judith en Alfons in het andere vak. Na nog even te hebben ingespeeld was ONS VIERDE klaar voor de wedstrijd.

In de aanval begonnen Gert, Erik, Petra en Fenneke en de in de verdediging begonnen Albert-Jan, Alfons, Mariska en Angelique. De bank was voor Rene, Willie, Roelof en Judith. Of het nou aan het warme weer lag, of de druk te hoog was het kampioenschap binnen te halen weet ik niet maar het wou bij ons niet echt lukken. Er werd leuk gespeeld maar de kansen werden niet afgemaakt. Toch was het Gert Flinkert die na een kleine 10 minuten de score opende en met een mooi afstandsschot de stand op 0-1 bracht. En na nog een paar mooie kansen was het wederom Gert die scoorde van afstand en de stand op 0-2 zette en zorgde voor de vakwissel. Toen werden de rollen omgedraaid en begon Koru ook beter te spelen en kwamen redelijk snel terug naar 2-2. Opnieuw wisselen van vak maar Koru ging gewoon door met het goede spel en kwam zelfs op voorsprong. De 3-2 kwam bij ons wel aan en we moesten ook even alles weer goed op de regel zien te krijgen. Dat lukte ons en door een prachtig afstandsschot was het Petra Flinkert die de stand weer gelijk bracht. Opnieuw wisselen, er werd door beide clubs nog leuke kansen gecreëerd maar het scoreverloop bleef uit tot aan de rust. Tijd voor een bakkie thee en weer wat wijze woorden van Coach Astrid. Coach Astrid was wel tevreden over ons spel en had er het volle vertrouwen in dat de tweede helft beter zou gaan. Wel had ze besloten om te gaan wisselen. Het was Alfons, die moeite had met zijn directe tegenstander en in de aanval zijn doelpuntjes niet meepakte, die werd gewisseld. Voor hem kwam Roelof ‘de man met ervaring’erin. Angelique was voor rust al gewisseld voor Judith omdat zij later nog weer in zou moeten vallen en Rene had de plaats van Erik al overgenomen. Ook Willie kwam in het veld voor Fenneke en kon ONS VIERDE er de tweede helft weer jong en fris tegenaan.

De tweede helft was nog geen 10 seconden oud toen Roelof de bal kreeg aangespeeld en met een zuiver afstandsschot de stand weer op een 3-4 voorsprong bracht. En na nog wat leuke kansjes was het Roelof die een strafworp meekreeg, deze ook zelf benutte en de 3-5 op het scorebord zette. Koru was er niet erg van onder de indruk en kwam via goed spel en knappe doelpunten redelijk makkelijk weer terug naar 5-5. Tijd voor actie dacht Astrid. Mariska Gol moest eruit, niet omdat ze slecht speelde, maar ze had aangegeven dat dit haar laatste wedstrijd was voor ONS VIERDE. Onder groot applaus werd zij naar de kant gehaald en bedankt voor haar inzet en nam Angelique haar plaats weer in. Met nog 20 minuten te spelen en nog steeds een gelijke 5-5 op het scorebord waren wij nog geen kampioen. Tijd voor Albert-Jan Dekker om daar wat aan te doen en met goed spel en 2 mooie doorloopballen zette hij de stand op 5-7. Toen kon het toch eigenlijk niet meer fout, de druk was weg, er werd lekker gespeeld door beide teams en het publiek kreeg nog wat mooie aanvallen te zien. Toen Gert uiteindelijk ook nog met een afstandsschot de stand op 5-8 zette, was het kampioenschap een feit en kon het feest snel beginnen. Na het laatste fluitsignaal was het dan eindelijk zover, ONS VIERDE was kampioen, tijd voor foto’s, champagne, felicitaties van onze supporters en tegenstanders en konden we heerlijk gaan genieten van de wedstrijden van het eerste en tweede van Roreko onder het genot van heerlijk glaasje bier/wijn/cola. Roreko 1&2 wisten de wedstrijden ook te winnen en werd het een nog betere dag dan gehoopt voor Roreko.

Om 17.30 uur was het weer tijd om te vertrekken en konden we met z’n allen weer in de bus terug waar het nog gezellig was. De bus bracht ons weer terug naar de Wijk en daar werd het feestje nog even doorgevierd. Namens ONS VIERDE bedank ik Koru voor de geslaagde dag, de lekkere soep en broodjes met worst, Taxibedrijf Huisman voor de bus en natuurlijk de spelers van Roreko 1 & Roreko 2 plus de supporters voor de steun en hopelijk tot volgend jaar!