Des 3 - Roreko 4

Zondag 20 december speelde ‘ons vierde’ haar laatste wedstrijd van 2015. Na de vervelende wedstrijd van vorige week had iedereen zin in een gezellig potje korfbal. Door de afwezigheid van Rianne, Judith en Maral om verschillende redenen moest coach Astrid opzoek naar 2 dames om het team te complementeren. Alina werd bereid gevonden om in plaats van midweeks nu een x in het weekend haar kwaliteiten te tonen. Als vijfde dame ging ‘good-old’ Janet mee. Zou ze dan wellicht, na zeven jaar, haar rentree kunnen maken? Coach Astrid begon in ieder geval met haar en Roelof op de bank en stuurde de volgende opstelling het veld in:

Aanval: Petra, Angelique, René en Gert
Verdediging: Reimara, Alina, Albert-jan en Kristian

Na een dikke minuut spelen was het René die van afstand de korf doorboorde en Roreko op voorsprong schoot. Na dit voortvarende begin duurde het even voordat de score veranderde. Het was Gert die, na een aantal mislukte pogingen, het voorbeeld van René volgde door van afstand te scoren. Verder liet Des het echter niet komen of liever gezegd de dames van Des. Een slechte rebound weerhield hun er niet van om meerdere keren van afstand te scoren, waardoor ‘ons vierde’ halverwege de eerste helft tegen een 4-2 achterstand aan keek. Het waren Kristian (afstand) en Alina (kansje) die de stand, na goed steunende werk van Reimara, niet veel later recht trokken. Dit inspireerde het andere vak ook weer en het was Petra die een wegtrekbal achter de korf netjes afrondde: 4-5. Deze tussensprint was Des te machtig en gaf ‘ons vierde’ een stukje vertrouwen in eigen kunnen wat de laatste weken nog wel eens ontbrak. Gert vond zowaar de korf ook weer en zorgde van afstand voor een nieuwe vakwissel: 4-6. ‘Geblondeerde’ Appie zag daarna zijn kans schoon om, op een voor hem kenmerkende wijze, ook te scoren: van onder de korf met een tegenstander in de nek. Een score van Des gaf de thuisploeg nog even hoop, maar direct na de vakwissel waren het Gert (afstand) en René (score uit de rebound) die ‘ons vierde’ naar een comfortabele voorsprong schoten van 5-9. Deze doelpunten kwamen mede voort uit het goede reboundwerk van Angelique. Nog 1x spartelde Des nog tegen, maar na de 6-9 brachten Alina (doorloopbal) en Gert (vrije bal en omdraaibal) de ruststand op 6-12. Wat een luxe!

Op zich een mooie stand om iemand die zeven jaar niet meer heeft gekorfbald de kans te geven weer even aan het echte werk te laten ruiken. Dat dacht Astrid dus ook en bracht Janet voor de hardwerkende Petra. Roelof vond het prima lopen zo met hemzelf op de bank en gaf aan nog wel even te willen blijven zitten in afwachting op wat komen ging.

De tweede helft begon eigenlijk zoals de eerste was geëindigd. Scores van dames van Des kregen een passend antwoord. Eerst was het Gert die van afstand en een kleine kans scoorde. Daarna was het wederom Alina die de korf vond. Tien minuten na de pauze stond er wederom een verschil van zes op het scorebord: 8-15. Voor Astrid reden om Roelof te brengen voor Gert. In de laatste 20 minuten ging het scoren beide teams moeilijker af. ‘Ons vierde’ had zijn kruid verschoten (er werd zelfs nog een strafworp gemist) en Des besefte dat de strijd gestreden was. Invalster Alina bekroonde in deze fase haar goede optreden met haar vierde doelpunt. Vlak voor tijd was het ’Buis’ die van achter de korf de eindstand van deze sportieve wedstrijd op 12-17 bepaalde. Na twee mindere wedstrijden was dit weer eens een prima resultaat. Hopelijk kunnen we dit in 2016 voort zetten.