Roreko 1 - De Pein 1

Gert
Sofie
Marloes

Het begint deze zondag in het voordeel voor de bezoekers, die in de eerste 10 min direct al uitlopen naar een 0-4 voorsprong. Roreko kan dan haar eerste doelpunt op naam van Leonie zetten. Na 4 minuten nog een doelpunt voor Roreko. Pas na 10 minuten wist Roreko weer een doelpunt te maken. Het eerste kwartier is een drama en Roreko loopt achter zich zelf aan. Kleine foutjes zijn duur en worden te vaak gemaakt. De Pein scoort echter wel door en lopen tot 3-7 uit. Dan weet Roreko iets meer te scoren en komen terug bij 6-9. Intussen is Jasper ingewisseld voor Nico. Het tweede kwartier is beter en Roreko weet met een achter stand van 6-9 de rust in te gaan.

Het derde kwartier is alles anders en Roreko zal een fantastische speech in de kleedkamers hebben gehad. Er word goed geopend en word in 3 minuten direct terug gespeeld naar 9-9 gelijk spel. De tweede helft belooft een mooie wedstrijd te worden met veel doelpunten. De Pein laat het hier echter niet bij zitten en scoort weer mee tot 9-12. Waarna Roreko het initiatief weer oppakt wat vervolgens uitkomt op een 13-13 gelijk spel. Hierna trekt Roreko het spel echt naar zich toe en komt duidelijk goed in het spel. Iedereen word wat moe en krijgt duidelijk wat last van de zon. De schoten worden zwaarder en kosten meer energie. Hierna gaat het gelijk op. Sofie komt in voor Iris. Het staat inmiddels 16-17 het begint nu iets vast te lopen. De coach van Roreko kiest voor een tactische wissel. Gert komt in de aanval voor Peter. Één bal contact is genoeg en scoort gelijk. Het staat 17-17, vak wissel. Peter komt terug voor Gert. Nu is het gebeurt Roreko komt op stoom en gaat nu door, uitgelopen tot 21-17 scoort De Pein nog een keer. Marloes is intussen gekomen voor Leonie. Het lijkt alsof Roreko de hele wedstrijd in het laatste kwartier helemaal omgooien en het netjes afmaakt. Frank sluit deze fantastische wedstrijd af, een afstand schot moet het zijn. 22-18.
Roreko is blij met de punten. Door voor klassen behoud, en minder naar beneden kijken.

Score verloop
Susan 6