Spannum - Roreko

Aanval: Iris Leffers, Marloes Ham, Chris de Gorter, Jasper Ploeg

Verdediging: Mandey Huisjes, Leonie de Jonge, Frank Donker, Nico Broekert

Voor Roreko een zeer belangrijke wedstrijd om eindelijk van de 0 punten af te komen en zo mee te blijven

doen voor handhaving in de 3e klasse.

Op een zwaar veld is het de thuisploeg dat de score, in de eerste aanval, opent. Roreko volgt dit voorbeeld

en maakt via een afstandsschot van Iris Leffers 1-1. Via 2-2 (Leonie de Jonge afstand) wordt het halverwege de 1e

helft 4-4 (2x Iris Leffers). Waar Spannum met fysiek spel Roreko probeert te ontregelen houden zij hun hoofd koel en

komen met verzorgt korfbal op voorsprong (4-6, Jasper Ploeg en Marloes Ham). Richting de rust krijgt Roreko een

gat van 3 op het scorebord, via via 5-8 (Iris Leffers en Leonie de Jonge) wordt de ruststand 6-9 (doorloopbal Leonie de Jonge).

In de 2e helft een zelfde beeld. Spannum houd vast aan het fysieke spel. Het scoren loopt na rust moeilijk voor beide ploegen. Na een klein kwartiertje heeft Spannum de stand teruggebracht naar 8-9. Iris Leffers maak 8-10. Kort daarna komt Gert Flinkert in de ploeg voor Chris de Gorter vanwege een blessure. In zijn 1e aanvalsactie maakt hij direct een doelpunt (9-11). Nog eenmaal komt Spannum terug tot 1 punt (10-11), waarna Roreko met lange aanvallen en veel geduld de wedstrijd weet binnen te halen. Met doorloopballen van Iris Leffers, Leonie de Jonge (2x) en Marloes Ham wordt de eindstand 10-15. Zeer welkome punten voor Roreko!

Doelpunten makers:

Iris Leffers, 6x