Donkerbroek / DIO / ODIS / VZK 4 – Roreko 2

In de eerste wedstrijd van dit voorjaarsseizoen stond er voor ‘het tweede’ een uitwedstrijd op het programma tegen Donkerbroek / Dio / ODIS / VZK 4 (doorhalen wat niet van toepassing is). Zonder verwachtingen (we kennen deze tegenstander namelijk niet) en zonder succescoach Astrid kwamen we rond half elf in de ochtend aan op een zonovergoten Sportpark Ontwijk in Donkerbroek. Tijd voor koffie was er niet meer, maar nog wel voor een korte warming-up. Bij afwezigheid van Astrid stuurden de 2 wijzen (niet uit het Oosten, maar uit De Wijk en Broekhuizen) de volgende mensen het veld in:

Aanval: Nicole, Rosanne, Gert en Gert

Verdediging: Brenda, Judith, AJ en Mark

Wissels: Stefan en Lisanne

Onze doelstelling om zo lang mogelijk ‘de 0’ te houden kon na 5 seconden (!) de prullenbak in. Mark (niet die van ons) kreeg van onze Mark iets te veel ruimte en strafte dit genadeloos af. Het duurde vervolgens wel een tijdje alvorens Gert (die ene) de stand uit een strafworp gelijk kon trekken. Wat volgde was een gelijk opgaande wedstrijd waarbij de ploegen afwisselend het scoreverloop leiden. Bij 8-8 vlak voor de pauze kon het werkelijk alle kanten nog op. Heel genieperig, maar wel heel lekker ontglipten eerste Rosanne en later Gert even aan de aandacht van hun tegenstander en toen de scheidsrechter voor de rust floot glom er een 8-10 op het scorebord.

Behalve onze aanvoerder (last van zijn nek) zat iedereen wel lekker in de wedstrijd. Reden voor de 2 wijzen om hem in de pauze te wisselen voor Stefan. Bij de dames had Lisanne in de eerste helft volgens plan Judith al vervangen en zij verving op haar beurt Rosanne in de tweede helft. Tijdens de thee trokken we naast de conclusie dat het wel redelijk lekker liep ook de conclusie dat we er nog lang niet waren. Met die waarschuwende woorden begonnen we vol goede moed aan de tweede helft.

Roreko begon de tweede helft zoals het de eerste was geëindigd: met doelpunten maken! De kansen die onze tegenstander ons gaf werden met name in deze fase van de wedstrijd koelbloedig afgerond. Dat laatste kon overigens niet worden gezegd van de 2 strafworpen die we meekregen. Deze werden door de jonge neemsters (we noemen geen namen) koelbloedig ... gemist! Halverwege de tweede helft was de wedstrijd wel gespeeld en verloor Roreko haar scherpte in de afronding. Een ongelukkige botsing tussen Mark en Mark leidde nog tot een bloedneus bij laatstgenoemde, maar verder krabbelde de wedstrijd zich naar het einde. De scheidsrechter die onopvallend (en dus goed) floot noteerde 11-19 als eindstand van deze sportieve wedstrijd.

Na afloop werden we in de kantine prima in de watten gelegd door de dienstdoende kantinebeheerder en als team besloten we hem hiervoor 5 sterren te geven (we hadden hem beloofd dat ook hij het verslag zou halen, bij deze). Omdat we tijdens de wedstrijd geen enkele vorm van administratie hebben bijgehouden (dan mis je toch je coach) was een rondvraag nodig om de doelpuntenmakers inzichtelijk te krijgen en wat bleek ... iedereen had gescoord:

​Gert (die ene) - 3x

Rosanne - 2x

Judith - 2x

Lisanne - 2x

Nicole - 2x

Stefan - 1x

AJ - 1x

Gert (die andere) - 1x

Brenda - 1x

Mark - de rest (hij had niet geteld, maar zo klopt het wel precies)